Sådan finder du den bedste webhosting

Står du og skal bruge en hjemmeside til dig selv eller dit firma, så er det alfa og omega at vælge en god webhosting, som matcher lige netop dine behov.

Der er stor forskel på behovet for en lille privat hjemmeside kontra en stor tung virksomhedsside, med rigtigt mange besøgende og meget data.

Gør dig derfor nogle overvejelser inden du springer ud i købet af webhosting. Hvor mange besøgende regner du med på din side, hvor meget grafik og data skal bruges og hvad med sikkerheden og backup løsninger.

Der er klart, at man ofte får bedre produkter og bedre service ved at vælge en dyrere webhosting end en billig.

I mange tilfælde er de ekstra penge dog ikke nødvendige, og det kan også lade sig gøre at opgradere hen af vejen. Det er straks sværere, hvis man helt vil skifte udbyder, selvom dette også kan lade sig gøre med lidt teknisk snilde.

Tal derfor gerne med nogle udbydere om dine behov, så kan de forklare nærmere om deres produkter og hvad du har brug for. Jo mere afklaret og præcis du er i dine behov, jo bedre hjælp og vejledning vil du kunne få.

Vælg webhosting fra danske udbydere

Der er rigtigt mange gode grunde til at vælge en dansk udbyder, når du skal vælge webhosting. For det første er danske firmaer ofte mere ordentlige end mange udenlandske, så du risikere ikke så nemt at støde på et dårligt firma.

Du kan få din vejledning på dansk og de danske udbydere kender det danske marked, hvorfor de bedre kan sætte sig i dit sted og give kompetent rådgivning.

Hastigheden på dit website er en utrolig vigtig faktor. Ikke nok med det irriterer folk med langsomme hjemmesider, så er det også med til at give dig dårligere placering i Googles rangering af hjemmesider.

Google lever nemlig af tilfredse kunder, og folk på nettet er ikke tilfredse med langsomme og dårlige hjemmesider. Derfor vil Google ikke vise de sider øverst i deres søgeresultater.

Ved at vælge dansk webhosting, så er der kortere afstand til serverne, hvilket betyder meget for hastigheden. Så med mindre du har et meget stort internationalt firma, så er det bedst at vælge en dansk udbyder.

Den såkaldte ”oppetid” er meget vigtig

En anden god grund til at vælge en dansk udbyder, er den såkaldte oppetid. Oppetiden dækker over den tid en hjemmeside er tilgængelig for omverdenen. Den skal gerne være så tæt på 100% som muligt, om end ingen kan prale med at ramme 100% rent.

Selv store firmaer som Hotmail og Facebook har en sjælden gang i mellem nedbrud. De danske udbydere har dog generelt en meget god oppetid, hvilket både skyldes dygtighed og de stabile faktorer i Danmark.

Vi er sjældent ramt af strømnedbrud eller store katastrofer, som kan få udbyderens servere til at gå ned. Dette er også en af grundene til at bl.a. Apple og Google har bygget store datacentre i Danmark.

Så find dit behov og tal med nogle danske udbydere om dette, så er du godt på vej til en succesfuld webhosting. Brug også gerne lidt tid på sammenligning af priserne på webhosting, dette er nemt og hurtigt gjort på nettet. Du kan bl.a. gøre det her på findwebhosting.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *